06 January, 2008

2008 - PASTI Boleh.!!!

Tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan, tadika swasta turut memainkan peranan dalam menampung keperluan kepada pendidikan pra sekolah di negara ini. Ia juga menjadi saingan yang tidak kurang juga hebatnya kepada PASTI.

Bagi PASTI kawasan Tambun, ini bukanlah satu halangan untuk dijadikan pilihan pra sekolah, malah PASTI terus maju setapak lagi kehadapan. Ini terbukti apabila terdapat segelintir ibubapa dari tadika swasta yang terletak berhampiran dengan sebuah unit PASTI di kawasan Zon Manjoi telah menghantar anaknya ke PASTI apabila mendapati anaknya masih belum menunjukkan sebarang kemajuan diri dalam pelajaran. Ini berlaku pada tahun 2007. Kekesalan yang amat sangat diluahkan oleh ibubapa yang terpaksa mengeluarkan belanja yang tinggi untuk membayar yuran bulanan pada tadika swasta tersebut tapi hasilnya amat kurang memuaskan. Anak-anak mereka masih tidak mengenal huruf asas, tidak tahu membaca malah hanya diajar nyanyian sahaja turut menjadi igauan ibu bapa.

Setelah beralih angin ke PASTI, perubahan yang ketara dapat dilihat malah ibu bapa tersebut sudah mulai tersenyum lebar dan berterima kasih kepada guru-guru PASTI yang cukup terlatih dalam memberikan pendidikan pra sekolah. Syabas buat PASTI dan guru-guru PASTI Kawasan Tambun semoga rekod pencapaian terbaik ini dapat diteruskan untuk tahun-tahun berikutnya.